Hvis dit barn har særlige behov

I Bison er vores mål at være dagtilbud for alle distriktets børn. Der vil være perioder, hvor enkelte børn og børnegrupper har brug for særlige indsatser.

Det er et vigtigt fokus for os, at det skal give mening for børnene at være hos os – og at adfærden ikke må komme til at fylde så meget, at det hindre god læring og trivsel.

Undervejs sparrer vi med og modtager vejledning fra kommunens PPR (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning) i forhold til lærere og pædagogers praksis. I forhold til enkelte børn bliver der afholdt møde, hvis der er behov for det, med deltagelse af relevante personer, som samarbejder om barnet. Det kan være fx lærer, pædagog, forældre, psykolog, logopæd (talepædagog), sundhedsplejerske, læringskonsulent, fysioterapeut, socialrådgiver, sagsbehandler etc.

Vurderes det, at det er en gruppe elever, der har brug for støtte – typisk i forhold til adfærd, er det også muligt at få hjælp fra kommunens pædagogiske konsulenter, som i en periode kan observere og/eller deltage i undervisningen for derefter at sparre om indsatserne.